Waar ben je naar op zoek?

Reis je niet zo vaak met het OV of wil je flexibel zijn? Koop dan een los kaartje, reis op saldo of check in-en uit met je contactloze betaalpas of creditcard. Ook op je mobiel.

Reis je regelmatig met het OV, dan is een abonnement misschien wel wat voor jou.

Reis je regelmatig met het OV? Reis dan eenvoudig op saldo met je OV-chipkaart of check in- en uit met je contactloze betaalpas of creditcard. Ook op je mobiel.

Veelgestelde vragen

Ik ben vergeten uit te checken met mijn OV-chipkaart. Kan ik dit aanpassen?

Heb je een OV-chipkaart? Dan weet je het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er de website www.uitcheckgemist.nl waar je in drie simpele stappen je saldo terugvraagt. Je kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

Ik ben vergeten uit te checken met mijn bankpas/creditcard. Kan ik dit aanpassen?

Maak je gebruik van OVpay? Ook bij betalen met je betaalpas/creditcard, dien je bij elke rit in- en uit te checken. In of uitcheck gemist? Dit kan je vanaf 5 dagen na je reis zelf aanpassen. Ga dan naar de website van OVpay en doorloop de stappen. 

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.

Hoe kan ik een abonnement op de OV-chipkaart beëindigen?

Wil je een abonnement op jouw OV-chipkaart beëindigen? Vul dan dit formulier in. De aanvraag zal vervolgens in behandeling genomen worden door de allGo Klantenservice.

Hoe zorg ik dat ik altijd voldoende saldo op de OV-chipkaart heb?

Wil je altijd genoeg saldo? Dit kan met automatisch opladen. Als jouw saldo onder de € 0 komt, wordt automatisch een bedrag op jouw kaart geladen. Dit wordt vervolgens afgeschreven van je rekening. Je kunt kiezen uit een oplaadbedrag van € 10, € 20 of € 50. Let op: Automatisch opladen is alleen mogelijk op een persoonlijke OV-chipkaart.

Waar koop ik een vervoerbewijs?

Je kunt op verschillende manieren onze vervoerbewijzen kopen:
 

1. Via onze webshop. Een eenmalige registratie is nodig waarna je digitaal je vervoerbewijzen bij ons kunt bestellen. Om een abonnement te bestellen heb je een OV-chipkaart nodig. Je koopt een persoonlijke OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl. Een anonieme OV-chipkaart is verkrijgbaar bij de oplaad- of verkoopautomaat en bij diverse winkels en servicepunten in jouw regio. Je vindt deze verkooppunten via www.ov-chipkaart.nl/adresvinder

2. Bij de servicewinkel in Almere, deze bevindt zich op het Station Almere Centrum.

3. Gebruik OVpay. Je kan gewoon in- en uitchecken met je bankpas/creditcard.

https://syntusutrecht.nl/getmedia/e3ae955b-3cee-41a7-95b6-7539581f74a2/OVpay-logo-CMYK-OVpay-roze-DEF_1.png?width=300&height=300&ext=.png

Makkelijk in- en uitchecken met je betaalpas!

In heel Nederland kan je nu in het openaar vervoer in- en uitchecken met je betaalpas (OVpay). Je checkt in met je contactloze betaalpas, creditcard of je betaal-app op je mobiel. Én je checkt uiteraard ook weer uit met dezelfde pas. Vooraf aanmelden of een app downloaden is niet nodig