/getmedia/f7753d20-1880-46a1-96b8-00225efef0d6/Reisinformatie.jpg?width=880&height=220&ext=.jpg

flexiGo

Hieronder vind je meer informatie over flexiGo, inclusief een lijnennetkaart.
Op dit moment is de flexiGo reserveringmodule in de allGo app helaas nog niet klaar voor gebruik. Daarom rijden de flexiGo bussen tot nader bericht de gehele route, dus inclusief de 2 extra lussen. Daarmee zorgt allGo dat industrieterrein De Vaart goed bereikbaar is en blijft.

 
/getmedia/12fcc4db-f815-4689-9f10-9f2f08224a75/plattegrond-flexiGo.png?width=512&height=484&ext=.png

Wat is flexiGo?

flexiGo is een speciale buslijn van allGo die industrieterrein De Vaart in Almere verbindt met Almere Station Buiten. Het speciale is dat de buslijn een reguliere route rijdt, maar op verzoek van de reiziger één of beide extra ‘lussen’ die aan de route liggen, rijdt. Daarnaast biedt flexiGo overstapmogelijkheden op de trein op Almere Station Buiten en op de allGo bus M7 Parkmetro*) of de M2 Buitenmetro, beide naar Almere Buiten of richting Almere Station Centrum.

*) allGo rijdt hoogfrequent, snel en werkt volgens veel principes van metrosystemen zoals verkoopautomaten en voertuigen die ingericht zijn om snel veel reizigers te vervoeren, maar dan op de weg en op rubber banden.
 

Waarom rijden we zo?

Op deze manier kunnen reizigers met de bus meer locaties en bedrijven op industrieterrein De Vaart bereiken. Als een ‘lusje rijden’  niet nodig is, hebben reizigers in de bus het voordeel dat ze geen omweg hoeven te maken en daardoor sneller hun bestemming bereiken. Overigens betalen reizigers die op saldo reizen niets extra voor de lusjes, dit is een service van allGo.

Hoe kom ik aan een vervoerbewijs?

Natuurlijk kunt u een kaartje kopen in de bus. Let op: net als in alle bussen van Almere (allGo en R-net) kunt u alleen met pinpas of creditcard betalen. Alle vervoerbewijzen die geldig zijn op de allGo bus (zoals OV-chipkaart, reiskaartjes en Go-abonnementen) zijn ook geldig in de flexiGo bus. Voor een overzicht van onze vervoerbewijzen, klik hier.

 

Hoe kom ik op een flexiGo halte en hoe regel ik dat de bus op een flexiGo halte stopt?

Hoe zorgt u ervoor dat u wordt afgezet op één van de haltes in een lusje? Als u de flexiGo bus binnengaat, meldt dan bij de chauffeur bij welke halte, Vlotbrugweg of Schutsluisweg, u afgezet wilt worden. Onze chauffeur rijdt de gewenste route en brengt u naar uw halte.
Hoe zorgt u ervoor dat u opgehaald wordt bij één van de haltes in een lusje? Dat doet u met behulp van de allGo app waar u kunt aangeven op welke halte en op welke rit u wilt opstappen. Omdat de bus ook beide lusjes kan rijden dient u er rekening mee te houden dat u tot 5 minuten voor en tot 10 minuten na de voorgestelde ophaaltijd kunt worden opgehaald.

 

Hoe werkt flexiGo vanaf 10 december?

Helaas is de flexiGo reserveringmodule in de allGo app nog niet klaar voor gebruik. Daarom rijden tot nader bericht de flexiGo bussen de gehele route, dus inclusief de 2 extra lussen. Daarmee zorgt allGo dat De Vaart goed bereikbaar is en blijft.
 
Sluiten De website(s) van Keolis Nederland (voorheen Syntus) gebruiken bij bepaalde functionaliteiten cookies.